خانه
ورود اعضا
40595 بازدید
× برای دیدن جدیدترین مطالب این تاپیک اینجا کلیک کنید و برای دیدن صفحه ابتدایی، این پنجره را ببندید.
برای دیدن صفحات دیگر، بر روی شماره صفحه در شمارنده بالا کلیک کنید.
مشاهده جدیدترین مطالب این تاپیک

اختلال اوتیسم

  • avatar
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۰۹:۵۸ ۱۳۹۲/۱۱/۹

     اسم ایــن ربات "رنــه" س که به تشخیــص زودهنــگام بیمــاری اوتیســم کمــک میکنــه 

    بایــد گفــت بیمــاری اوتیســم با تاثیــر روی مغــز کــودک، رفتــارهای اجتماعــی و مهــارت ارتبــاط برقــرار کــردن رو مختل میکنــه 
    "رنــه" با ارتباط برقــرار کردن و به وجد آوردن کــودکان، صــدا، نحــوه برقــراری ارتباط چشمــی و رفتــاری کــودک رو ارزیــابی میکنــه و به تشخیــص زود بیــماری اوتیســم کمــک میکنــه

    اختلال اوتیسم

    بیشتر بخوانید در 30 :

    ویرایش شده توسط مشک آبادی (مدیریت مدرسه کلوب) در تاریخ ۱۳۹۵/۷/۲۶ ۱۰:۲۹
  • avatar
    لیلا حاجی زاده
    کاربر جدید|23 سپاس شده|47 پست
    ۱۲:۵۷ ۱۳۹۲/۱۱/۱۳

    مدرسه کلاب

    صدف .ع : 
     اسم ایــن ربات "رنــه" س که به تشخیــص زودهنــگام بیمــاری اوتیســم کمــک میکنــه 


    بایــد گفــت بیمــاری اوتیســم با تاثیــر روی مغــز کــودک، رفتــارهای اجتماعــی و مهــارت ارتبــاط برقــرار کــردن رو مختل میکنــه 

    "رنــه" با ارتباط برقــرار کردن و به وجد آوردن کــودکان، صــدا، نحــوه برقــراری ارتباط چشمــی و رفتــاری کــودک رو ارزیــابی میکنــه و به تشخیــص زود بیــماری اوتیســم کمــک میکنــه
    اختلال اوتیسم
    مدرسه کلاب

    ازکجا میشه فهمید که یه بچه دچاراین اختلال هست یانه ؟
    دقیقا مشخصه ای داره یانه؟
  • avatar
    نگین ملکی
    کاربر یک ستاره ⋆|352 سپاس شده|1172 پست
    ۱۳:۲۴ ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    مدرسه کلاب

    لیلا حاجی زاده : 

    ازکجا میشه فهمید که یه بچه دچاراین اختلال هست یانه ؟
    دقیقا مشخصه ای داره یانه؟
    مدرسه کلاب
    اوتیسم اسم دیگه ش درخود ماندگیه
    یه سری علایم داره که هرجا تو نت نگاه می کنی خیلی علمی توضیح داده و خیلی ساده و مفهوم واسه من نبود.
    چیزی که متوجه شدم اینه که از جمله علایمش اینه که بچه ها حرف نمی زنن و خیلی کندن!
    eye contact با کسی برقرار نمی کنن
    گوشه گیرن و می خوان تنها باشن.
    امیدوارم کسایی که اطلاعات بیشتری دارن بیان و به مام بگن 
  • avatar
    الناز صالحی پور(مشاور کلوب)
    کاربر جدید|102 سپاس شده|96 پست
    ۱۶:۲۸ ۱۳۹۲/۱۱/۱۳
    دوستان عزیز چند ویژگی در خصوص اختلال اوتیسم یا درخود ماندگی :

    - کودکان دچار این اختلال وابستگی معمول نسبت به پدر و مادر و سایر افراد را نشان نمی دهند .
    - در شیرخوارگی لبخند اجتماعی و حالت انتظار برای به آغوش گرفته شدن وجود ندارد.
    - تماس چشمی بسیار ضعیف است.
    - تاخیر در رشد زبان ، مشکلات کلامی (تولید اصوات، واژه های کوتاه و مختصر برای اشاره به اشخاص یا اشیاء وجود ندارد) در این کودکان شایع است.
    -بازی در کودکان درخودمانده با بازی کودکان طبیعی کمی متفاوت است ، تنوع، خلاقیت و تخیل چندانی ندارند. قادر به تقلید نیستند و فعالیت هایشان بدوت انعطاف، تکراری و یکنواخت است.
    - کودکان درخودمانده ممکن است نسبت به محرکهای حسی مثل صدا و یا درد واکنشی بسیار شدید یا بسیار خفیف تر از حد معمول نشان دهند.
    - پر تحرکی در این کودکان رفتار شایعی است و کم تحرکی کمتر دیده میشود.
    - از دیگر ویژگی های معمول در این کودکان : کوبیدن سر،گاز گرفتن،خراشیدن و کندن مو ، بی خوابی ، مشکلات تغذیه ، شب اداراری ، ناتوانی برای تمرکز روی تکلیف.
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۱:۲۸ ۱۳۹۳/۱/۱۷
    اوتیسم ، مادام العمره یا درمان کامل هم میشه؟
  • avatar
    الناز صالحی پور(مشاور کلوب)
    کاربر جدید|102 سپاس شده|96 پست
    ۱۵:۰۱ ۱۳۹۳/۵/۲۵
    مدرسه کلاب
    صدف .ع : 

    اوتیسم ، مادام العمره یا درمان کامل هم میشه؟
    مدرسه کلاب


    صدف جان



    این بستگی داره که در چه طیفی از اوتیسم قرار بگیره ، اما در شرایط حادتر با مراقبت میشه کنترلش کرد، مثل بیماریهای دیابت ، فشار و ...

    علائم را کنترل میکنیم ...
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۰:۰۴ ۱۳۹۳/۵/۲۷
    مشاور عزیــــــــــــــــــز ممنونم
  • avatar
    بهناز لطیفی
    کاربر فعال|153 سپاس شده|533 پست
    ۱۲:۰۴ ۱۳۹۳/۶/۳
  • avatar
    عرفان سهيلي
    کاربر فعال|338 سپاس شده|494 پست
    ۱۲:۲۱ ۱۳۹۳/۶/۳

    راهکارهايي براي آموزش کودکان مبتلا به اوتيسم


    اوتيسم را بيشتر مي توان يک اختلال عصبی که خودش را در سالهاي اوليه کودکي (3 سال آغازين کودکي ) نمايان مي کند ، معرفي نمود . اين اختلال در بيماران اوتيستيک باعث مي شود که مغز نتواند در زمينه رفتارهاي اجتماعي و مهارت هاي ارتباطي به درستي عمل کند و مانع او براي يادگيري چگونگي ارتباط و تعامل با ديگران به طور اجتماعي مي شود. پيدا کردن شناخت در مورد کودک اوتيستيک برداشت کودکان اوتيسم از جهان ، با برداشت ما کاملا متفاوت است . بنابراين بايد زمان بيشتر و تلاش روز افزونتر داشته باشيم تا بتوانيم تصويري از چگونگي شخصيت و درک احساسات آنها نسبت به پيرامونشان بسازيم .


    چگونه شروع کنيم ؟


    موثرترين روش براي شناخت کودک اوتیستیک ،اين است که مدت زمان کوتاهي را در ابتداي ملاقاتمان با او بگذرانيم و عکس العمل او را در يک موقعيت ملاحظه کنيم . سعي کنيد وارد دنياي کودک شويد ، نه اينکه او را وادار به انجام فعاليتي کنيد که شما مي خواهيد . براي چند لحظه سعي کنيد بفهميد او از چه چيزي لذت مي برد . آنچه که او انجام مي دهد ، شما هم تکرار کنيد . براي مثال اگر مي خواهد با تکه چوب ها جاده يا برج درست کند ، شما هم جاده يا برج درست کنيد .


     


    جلب کردن توجه کودک


    به خاطر داشته باشيد شايد او پيام هاي حسي مشابهي که شما دريافت مي کنيد را دريافت نکند و به خصوص در مورد انتقال توجهش از يک موضوع به موضوع ديگر مشکل داشته باشد . اگر شما مي خواهيد توجه او را جلب کنيد ، بهتر است قبل از شروع آموزش در مسير نگاه او قرار بگيريد و بعد نامش را صدا بزنيد .


    بعضي از کودکان اوتيسم ، اگر شخصي ناگهان از پشت سر آنها بيايد يا آنها را صدا کند و از دنياي خودشان خارج سازد وحشت مي کنند و عصباني مي شوند. اگر مي خواهيد توجه کودک را به چيزهاي جديدي جلب کنيد به آنها ضربه بزنيد و به جاي صحبت کردن در مورد آن موضوع به آن اشاره کنيد . اطلاعات نوشتاري يا وسايل بصري شايد بهتر از يک عبارت طولاني گفتاري توجه آنان را جلب کند . امتحان کنيد تا بفهميد کدام راه جواب مي دهد.


    آيا کودک روي موضوع ديگري تمرکز کرده است ؟


    براي بعضي از بچه ها استفاده همزمان از چند حس مشکل است ، بنابراين اگر آنها در حال نگاه کردن به چيزي هستند ، شايد نتوانند کلمه به کلمه به حرف هاي شما توجه داشته باشند. يکي از بچه ها ظاهرا به مکعب هايي که معلم با آنها در حال شرح دادن يک مساله رياضي بود، هيچ توجهي نداشت ، اما هنگامي که معلم براي مدت کوتاهي صحبت خود را متوقف کرد ، کودک خود را حرکت داد تا بتواند ديد خوبي به مکعب ها داشته باشد و دوباره هنگامي که معلم شروع به صحبت کرد ، نگاهش را برگرداند.


     


    کمک براي تمرکز يافتن


     دانش آموز در انتقال توجهش از يک موقعيت به موقعيت ديگر مشکل دارد . شايد او روي چيزهاي غيرمعمولي تمرکز پيدا مي کند ، مثلا پرتوي از نور خورشيد روي کف اتاق يک سري خطوط روي يک تکه کاغذ . اگر چه شما به او کمک مي کنيد تا روي کارش متمرکز شود، اما شايد قادر به انجام اين کار نباشد. اگر فهميديد کودک چنين مشکلاتي دارد شايد لازم باشد گوشه دنجي را که نسبتا از آشفتگي ها به دور باشد ، براي او تعيين کنيد ، اين منطقه مي تواند با پرده ها يا يک قفسه کتاب درست شود . شايد اين کار فقط براي چند روز نياز باشد . البته زماني که مي خواهيم تا حد امکان به او شانسي براي برقراري ارتباط و برخورد با ديگر بچه ها بدهيم ، بايد تنها به او جهت بدهيم و او را از حالت قبلي بيرون آوريم. به هر حال استفاده از اين سازگاري ها نبايد به عنوان مجازات باشد ، بلکه بايد به عنوان يک روش ملموس براي حل مشکل مطرح شود .


    برنامه ريزي


    مثل همه ي ما ، کودکان اوتيسم هم نياز دارند بدانند که از آنها چه انتظارتي داريم و آنها چه انتظاراتي از ما دارند . بيان کردن قوانين در يک نوشته ، تصوير يا سمبل هاي ديگر و فراهم آوردن يک برنامه واضح از آنچه در روز اتفاق مي افتد و قرار دادن آن روي ديوار يا کارت روي ميز دانش آموز مي تواند براي کودکي که در مورد پيش بيني رفتار افراد ديگر يا بررسي تغيير رفتار آنها مشکل دارد ، متغير باشد .


    برنامه ريزي مي تواند يکي از تاثير گذارترين روشها براي کمک به کودکان اوتيسم باشد ، البته اگر از آن به عنوان يک روش مداوم و پيوسته استفاده شود . زمان بندي به صورت بصري (استفاده از ساعت ها ، تقويم ها و ديگر توافق ها براي نشان دادن برنامه ) اضطراب کودک را کاهش مي دهد.migna.irاگر برنامه در حال تغيير است يا متوجه شديد که دانش آموزي با تغيير برنامه عصباني شده است يا به نظر مي رسد که قادر به فهم قانون يک کلاس نيست ، مورد را روي کاغذ بياورد و به آرامي اطلاعات را با کودک مرور کنيد . اغلب کودکان اوتيسم جذب بازي با يک شي مي شوند .


    اين کار اغلب اوقات آنها را از وظيفه اي که در حال انجام دادن آن هستند منصرف مي کند . اگر اين مورد پيش آمد ، از دانش آموز بخواهيد کار خود را متوقف کند و يا شي را از او دور کنيد ،اين کار ممکن است باعث ناراحتي او شود.


    اين مساله شايد به وسيله مراحلي که در زير آمده ، قابل حل باشد :


    1-به دانش آموز بگوييد به چه دليل از او مي خواهيد کارش را متوقف کند.


    2-يک ساعت برايش رسم کنيد که به دانش آموز نشان دهد چه مدت زمان ديگر مي تواند وسيله اش را بدست آورد يا به فعاليت خود ادامه بدهد.


    3-ساعت را به او نشان دهيد و به او بگوييد که چه موقع شي را پس خواهيد گرفت يا به فعاليت خود ادامه دهد. به او نشان دهيد الان ساعت چند است ، تا او ببيند چه مقدار زمان بايد صبر کند .


    4- شي را از دانش آموز بگيريد و آن را در جايي که نتواند ببيند يا به راحتي بدست آورد قرار دهيد و کار را ادامه دهيد . 5-به کودک اطمينان بدهيد که در زمان اختصاص داده شده ، دانش آموز مي تواند شي را پس بگيرد يا به فعاليتش ادامه دهد. لازم است روي اين روش تا زماني که کودک اطمينان حاصل کند که شما واقعا آنچه را مي گوييد اجرا خواهيد کرد ، پافشاري کنيد .


    روشهايي براي کمک به کودکان اوتيسم


    ماساژ دادن : ماساژ دادن قسمتي از بدن کودک که آن را تکان مي دهد، مي تواند روش موثري براي کمک به متمرکز شدن حواس او باشد .اين استراتژي ساده ، اغلب خيلي تاثير گذار است اگرچه بعضي از کودکان نياز دارند در مورد لمس شدن آگاهي داشته باشند .


    الگو دهي : خيلي از کودکان در شروع کار با مشکل مواجه مي شوند .به کودک اجازه دهيد شما را تماشا کند و چندين بار حرکات را انجام دهيد .بعضي اوقات انجام حرکت هم زمان با کودک مفيد مي باشد .براي مثال کودکي که قادر نيست از روي صندلي بلند شود ،اگر شما کنارش بنشينيد و بگوييد (حالا با هم بلند مي شويم )و بعد با او بلند شويد ، قادر خواهد بود اين کار را انجام دهد .


    راهنمايي با گرفتن دست ها :


    بعضي اوقات در طول يک حرکت نياز است که چندين بار دست يا بازوي کودک را هدايت کنيم . براي مثال ، وقتي کودکي را براي ساختن برجي با وسايل دست ساز تشويق مي کنيم ،ابتدا معلم فعاليت را شروع مي کند و بعد دست کودک را براي مدتي هدايت مي کند ،از آن به بعد کودک قادر است خودش آن را ادامه دهد .


    ريتم و موسيقي : براي بعضي از بچه ها ، خواندن يک آواز با يک آهنگ مناسب يا شمردن براي شروع و ادامه دادن يک حرکت مفيد مي باشد .براي مثال اگر کودکان آهنگ مخصوصي را در زمان مناسبي مي خوانند ، شما با زدن ضربه با دستانتان روي ميز و گفتن 1،2،3 به حرکتشان کمک کنيد .


    حرکات کنترل نشده : بعضي اوقات اندام کودک حرکات ناخواسته اي انجام مي دهد ، که او را آشفته مي سازد يا از انجام کار او جلوگيري مي کند . مثلا مشاهده مي کنيم که کودکي بعضي اوقات ضمن انجام کار دست هايش را تکان مي دهد.در بعضي موارد او آن قدر درگير اين کار مي شود که مانع انجام کارش مي شود. ما بايد با پايين آوردن دست ديگر به آرامي به او کمک کنيم يا چيزي براي نگه داشتن به او بدهيم . بعضي اوقات مي توانيم به کودک ياد بدهيم تا يک دستش را داخل جيبش بگذارد ، ضمن اينکه با دست ديگرش در حال انجام کار است . براي بعضي از بچه ها بعد از اينکه مهارتي را تمرين کرده اند ، تشويق هاي کلامي مي تواند مناسب و کافي باشد .


    تمرين فيزيکي : بعد از ورزش هاي قدرتي فيزيکي ، بعضي از بچه ها قادرند براي مدتي اندام را به طور موثرتري هماهنگ کنند .


     


    تفاوت هاي اجتماعي


     اشخاص اوتيسم با قراردادهاي اجتماعي مشکل دارند . اما براي ما که قبل از صحبت کردن، بسياري از اين قوانين را ياد گرفته ايم ، مشکلي را بوجود نمي آورد . اين قراردادها به اين بستگي دارد که ما چه موقع و چطور به مردم نگاه کنيم ، چقدر طول مي کشد تا ما جواب سوال را بدهيم ، چطور و چگونه مي توانيم آن را قطع کنيم و امثال آنها . در حقيقت هزاران قوانين اجتماعي و رابطه اي در همه جا وجود دارد که ما انها را به کار مي گيريم . براي کودکان اوتيسم اين قوانين يک مبارزه پايان ناپذير است. حسي که آنها در آن زمان دارند، ناتواني براي پاسخ گويي ، ناتواني براي متوقف کردن پاسخي که مي دهند ، همه و همه دلايلي براي رفتار نامناسب اجتماعي هستند که آنها را بي علاقه نشان مي دهد . براي مثال ، دانش آموزي ممکن است توجه کودک ديگري را با موفقيت جلب کند و به او لبخند بزند ولي بعد قادر نباشد با او صحبت کند.


     


    آموزش مهارت هاي اجتماعي


     کودکان اوتيسم اغلب مشکلات عديده اي در برخوردهاي اجتماعي دارند که بيشتر آنها را بديهي مي دانيم . اين کودکان تجربه بسيار متفاوتي از دنيا نسبت به افراد ديگر دارند ، بنابراين خيلي تعجب آور نيست که عمل ها و عکس العمل هاي ديگر افراد اغلب براي آنها به صورت يک راز خودنمايي مي کند .


    وقتي ما در موقعيت هاي اجتماعي قرار مي گيريم ، به شدت به تجربيات خودمان وابسته هستيم براي اينکه تصميم بگيريم در اين موقعيت چگونه عمل کنيم و به ديگران پاسخ دهيم ، اين تجربه ي به اشتراک گذاشته شده ، اساس توانايي احساس ما و درک ديگران است . براي کودکاني که اندام و حواسشان به طور بسيار متفاوتي پاسخ مي دهد ، تعجب آور نيست که اغلب به طور نامناسبي عکس العمل نشان دهند.میگناirاين کودکان اغلب در مورد تفاوت هاي ظريف حالات چهره يا عکس العمل هاي دست و پا به هنگام صحبت کردن آگاهي ندارند. حرکاتي که باعث مي شود ما درعکس العمل هايمان در برخورد با ديگران از آگاهي خوبي برخوردار باشيم . يک ابرو بالا انداختن باعث مي شود تا ما عنوان و موضوع مکالمه را تغيير دهيم .


    يا يک حالت خشک ، نشانه اي است براي ما تا از کنار شخصي به آرامي دور شويم . عکس العمل افراد اوتيسم اغلب اوقات غير قابل بررسي يا بي ادبانه به نظر مي رسد . به هر حال افراد اوتيسم اغلب براي برقراري ارتباط و برخورد تمايل دارند و عقب نشيني يا فقدان پاسخ از طرف اشخاص آنها را گيج يا ناراحت مي کند .


    کودک اوتيسم نياز به آموزش دارد


     افراد عادي در مورد چگونگي برخورد با ديگر افراد ، از محيط به طور غير مستقيم چيزهاي زيادي ياد مي گيرند . اما براي کودک اوتيسم ، آموزش بايد به طور مستقيم باشد تا ياد بگيرد چگونه رفتارهاي لازم را انجام دهد. البته کار مشکلي است که ما همه ي ظرايف قوانيني که در دنياي اجتماعي وجود دارد را به آنان ياد بدهيم .


    به هر حال ما نياز داريم اين قوانين را به صورت واضح و ساده براي او هجي کنيم و اگر نياز باشد براي او بنويسيم .


     


    به بچه هاي کوچکتر کمک کنيد تا از شرکت در صحبت ها و کارهاي ديگران لذت ببرند


    بهترين موقع براي اين که به بچه ها کمک کنيم تا لذت برقراري ارتباط و دوستي با ديگر افراد را تجربه کنند، زماني است که آنها بسيار کوچک هستند . براي بعضي از بچه ها تنها راه برقراري ارتباط اين است که سعي کنيم به همان کاري که انجام مي دهند ، مشغول شويم . مثلا شما بايد کنار آنها خم شويد و برگ هاي پاييزي را با هم به صدا درآوريد، يا يک روبان را بتابانيد .


    به هر حال براي کودکي که به ندرت در مورد وجود ديگران شناخت دارد ، يک نگاه گذرا بهتر از هر پاداشي مي تواند باشد . براي اين بايد دقت کنيم تا با گفتارمان به اين کودکان فشار وارد نکنيم و مکان ساکتي انتخاب کنيم تا حواس آنها بار اضافي بيش از فعاليتي که انجام مي دهند،را تحمل نکند .


    وقتي فرد اوتيسم به يک گروه ملحق مي شود ، بهترين کار اين است که به او اجازه دهيم تا در يک زمان با يک کودک برخورد داشته باشد .اين تماس بايد کوتاه و در صورت نياز ساختاربندي شده باشد .


     


    به کودک براي تشخيص و شناسايي احساسش کمک کنيد


     اغلب اوقات کودکان اوتيسم احساس ديگران را تشخيص نمي دهند يا حتي احساسات خودشان را درک نمي کنند. بعضي از بچه ها در نظم دادن به احساسشان مشکل دارند و عکس العمل مثبت يا منفي يا حتي نمايش احساس متضادي با آنچه که شما انتظار آن را داريد نمي توانند بدهند.


    براي بچه هاي بزرگتر از تعدادي فعاليت هايي که به آن ها براي يادگيري و تشخيص احساسشان کمک کند بايد استفاده کرد. براي انجام کار مي توان از تصاوير و فعاليت هاي سودمند استفاده کرد. کار در جلو آينه که معلم با صورت خود شکل هاي ناراحتي ،شادي يا عصبانيت را نشان مي دهد و بچه را به انجام چنين بيان هايي تشويق مي کند ، در کمک به او براي فهم تغييرات در قسمت هاي مختلف صورت مفيد است.


    تمرين موقعيت هاي اجتماعي متداول


     براي کودکان تمرين موقعيت هاي اجتماعي متداول ،مانند ملاقات با افراد جديد و پرسش از ديگر بچه ها براي دوستي با آن ها مفيد است مانند موارد ديگر، روشهاي گفتاري در مورد رفتار با کودک اوتيسم خيلي موثر نيست. بعضي از بچه ها در موقعيت هاي بازي در يک نقش خوب پاسخ مي دهند. ويدئو هم ابزار مفيدي براي کودک است تا عملکرد خودش و ديگران را به صورت هاي ديگري ببيند.


    تعريف کردن يک داستاني که براي کودک موقعيتي را توصيف مي کند و احساسات شخصيت ها را توضيح مي دهد،مي تواند کمک مناسبي براي فهميدن اين موضوع باشد که چرا ديگران اين گونه عمل مي کنند و چه کارهايي مناسب است تا در اين موقعيت انجام دهد.


    تاکيد بر روي آنچه که کودک بايد انجام دهد و آنچه که اشتباه انجام داده است

    کودکان اوتيسم اغلب به انتقاد حساس هستند در برابر آن خيلي مضطرب مي شوند و در چنين مواقعي تمرکز کمتري در کارشان دارند، به همين دليل به توضيحات شما گوش نخواهند داد. پس سعي کنيد مثبت باشيد و کودک را در مورد اينکه چه کاري بايد انجام دهد راهنمايي کنيد و تا حد امکان از انتقاد بپرهيزيد. 
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۰۹:۴۵ ۱۳۹۳/۶/۱۰
    کودکان اوتیسم خیلی نیاز به توجه و مراقبت های ظریفی نیاز دارند
    مرسی آقای سهیلی
  • avatar
    سارینا اخوان
    کاربر جدید|56 سپاس شده|127 پست
    ۱۵:۵۱ ۱۳۹۳/۶/۱۱
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۱:۵۰ ۱۳۹۳/۶/۲۲
    علل ایجاد
    نظریه بتلهایم (Bettlheim) از لحاظ تاریخی برای بیش از یک دهه نفوذ خود را حفظ کرده بود. در خلال دهه‌های 1950 و 1960 نظریه روان‌تحلیلی رواج داشت. او اعتقاد داشت، هنگامی که کودک با یک دنیای غیر پاسخگو که مخرب است، روبه‌رو می‌شود، از آن رو از مردم کناره می‌گیرد. بنابراین در این نظریه اقدامات مشخص مراتب (یعنی مادر) در پیدایش اوتیسم ، مقصد قلمداد می‌شود. به عبارتی ، والد سرد و بی‌محبت ، باعث اوتیسم می‌شود. اما نظریه بتلهایم دیگر قابل قبول به نظر نمی‌رسد و تسلط خود را از دست داده است. علاقه فزاینده به نظریه‌های رفتاری و زیست شناختی و فقدان شواهد علمی مورد نیاز برای تائید این نظریه ، تا حد زیادی در منسوخ شدن آن نقش داشته است.


    یک تبیین دیگر ، توسط فرستر (1961) پیشنهاد شد. این نظریه رفتاری نیز مورد حمایت تجربی قرار نگرفت. گر چه رویکرد رفتاری تاثیر مطلوبی بر روی درمان اختلال اوتیسم داشته است.

    با توجه به مطالعات سال 1976 نتیجه گرفتند که شاهد قوی وجود ندارد که حاکی از نقش وراثت در ایجاد اوتیسم باشد. آنان گفته‌اند خواهر و برادران معدودی مبتلا می‌شوند و موارد اوتیسم ، بروز بالاتر در میان اعضای خانواده را پیش‌بینی نمی‌کند. پژوهشگران دیگر ، بحث کرده‌اند که اندک بودن اوتیسم در بین افراد جامعه و این حقیقت که اشخاص اوتیستیک بعید است اولاد داشته باشند، ممکن است میزان پایین آن در میان اقوام و بستگان را توجیه کند. اخیرا در باورهای پژوهشگران این حوزه ، تغییراتی ایجاد شده است.

    این احتمال نیز وجود دارد که عوامل زیست شناختی دیگری در اختلال اوتیسم سهم داشته باشند. در یک مطالعه افراد اوتیستیک ، کاهش فعالیت مغز به عنوان یک عامل موثر شناخته شد.

    در مطالعه دیگری ، معلوم شد که اشخاص مبتلا به اوتیسم ، مغزشان اندکی بزرگتر و سنگین‌تر است و سلولهای عصبی آنها از لحاظ رشدی نارس است. این تفاوتهای تشریحی با انقطاع رشد که قبل از 30 هفتگی زندگی جنینی رخ می‌دهد، همخوانی دارد. برخی از خصوصیت کارکرد مغز از اوتیسم تاثیر نمی‌پذیرند. اما با وجود این ، اختلال در بردارنده ناکارآمدی مغز است که با تبیینهای زیست شناختی همخوانی دارد.

    بخش اندکی از موارد اوتیستیک ، از بیماریهای گوناگون نظیر سرخچه مادرزادی ، توبراسکلروزیس ، و نوروفیبرماتوزیس ناشی می‌شوند. کودکان مبتلا به سرخچه مادرزادی قبل از تولد به سرخچه مبتلا می شوند و در نتیجه عفونت ، با انواعی از بدریختی ، کری ، کوری و ناهنجاریهای سلسله اعصاب مرکزی و نیز حملات و عقب ماندگی به دنیا می‌آیند. در دهه 1970 گزارش شد که 13- 8 درصد کودکان مبتلا به سرخچه ، اوتیسیتیک بودند.

    این احتمال وجود دارد که آسیب قبل از تولد یا گسیختگی در رشد ، در علت اوتیسم سهیم باشد. معلوم شده است که اشخاص اوتیستیک ، شواهدی از اختلال سلسله اعصاب مرکزی و نشانه‌های ناهنجاریهای نورولوژیک ظاهر می‌سازند. اخیرا پژوهشگران به کاهش فعالیت فعالیت نیمکره چپ مغز مبتلایان به اوتیسم پی برده‌اند، منطقه‌ای از مغز که برای برقراری ارتباط اهمیت دارد.

    توافق و اجماع پژوهشگران درباره اوتیسم این است که این اختلال تا حدی زیادی یک اختلال شناختی و اجتماعی است که علل زیست شناختی متعددی دارد و در زمانی بین لقاح و تولد ایجاد می‌شود. اکثریت عمده‌ای از موارد اوتیسم علت طبی قابل تشخیص ندارند و فقط در 10 - 5 درصد موارد علت معینی را می‌توان تشخیص داد. با این وجود به نظر می‌رسد کودکان اوتیسیتیک با ساختار بیولوژیک متفاوت به دنیا می‌آیند. اما عوامل محیطی پیشروی و پیش آگهی بعدی این اختلال را متاثر می‌سازند.
  • avatar
    زهرا احمدی
    کاربر فعال|114 سپاس شده|425 پست
    ۱۰:۳۲ ۱۳۹۳/۷/۱۵
    گربه درمانی!

    داستان دلگرم کننده ارتباط یک کودک اوتیسم، با گربه درمانگرش

    آیریس، دختر کوچولویی است که در سال 2011 تشخیص داده شد که اوتیسم دارد. پدر و مادرش روزهای سختی را پشت سر گذاشتند تا شاید بتوانند از حصار اوتیسم، راهی برای نفوذ و ایجاد ارتباط با دخترشان بیابند ولی تمام تلاش ها بی فایده بود. آیریس، هیچ کس را به زندگی اش راه نمی داد و با دنیای واقعیت بیگانه بود. وقتی والدین آیریس در ژانویه 2014 برای دخترشان یک گربه هدیه خریدند هرگز گمان نمی کردند که آیریس بتواند چنین ارتباطی با یک موجود برقرار کند، اما "تولا" با اثبات وفاداری اش به دخترک، ناممکن را ممکن کرد. ظرف مدت کوتاهی دل دخترک را ربود و اکنون آیریس، زندگی بیرون از چهارپوب ذهنی اش را درک می کند و می تواند با جهان بیرون و پدر و مادرش ارتباط بیشتر و بهتری برقرار کند. "تولا" همیشه و همه جا همرا آیریس است: سر کلاس درس، وقت چرت زدن، بازی بیرون خانه، جلسات نقاشی،و حتا در حمام. والدین آیریس می گویند: "بین آن ها ارتباط عمیق و دوستی زیبایی شکل گرفتهاست. ما برای عضو جدید خانواده، احترام زیادی قائلیم و به خاطر وجود او بسیار شکرگزاریم."


    اختلال اوتیسم
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۰:۱۷ ۱۳۹۳/۷/۲۰
    مرسی زهرا جان
    خیلی جالبه
    اما واقعا اگر این گربه اتفاقی براش بیوفته یا عمرش تموم شه چکار باید کرد و چقدر این بچه آسیب میبینه
  • avatar
    زهرا احمدی
    کاربر فعال|114 سپاس شده|425 پست
    ۱۰:۵۰ ۱۳۹۳/۷/۲۳
    نمی دونم والا
    احتمالا یه گربه ی دیگه جایگزین میشه
  • avatar
    نگین ملکی
    کاربر یک ستاره ⋆|352 سپاس شده|1172 پست
    ۱۱:۲۹ ۱۳۹۳/۷/۲۶
    جالب بود . ممنون دوستان
    کاش این اختلال دلایل روشنی داشت
  • avatar
    سارینا اخوان
    کاربر جدید|56 سپاس شده|127 پست
    ۱۵:۵۴ ۱۳۹۳/۸/۳
    بیمار اوتیستی دنیا را چگونه می بیند؟
    اوتیسم بیماری مادرزادی است که در مورد آن کمتر اطلاع رسانی شده است. تمام آن چه که بیشتر ما درباره اوتیسم می دانیم این است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. اما بیشتر ما درکی از جهان یک بیمار اوتیستی نداریم. حتا شاید ندانیم بیشتر بیماران اوتیستی استعدادهای بی نظیری به ویژه در هنر دارند.
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۰:۴۳ ۱۳۹۳/۸/۵
    مدرسه کلاب
    سارینا اخوان : 

    بیمار اوتیستی دنیا را چگونه می بیند؟

    اوتیسم بیماری مادرزادی است که در مورد آن کمتر اطلاع رسانی شده است. تمام آن چه که بیشتر ما درباره اوتیسم می دانیم این است که کودکان و بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، در ارتباطات کلامی و غیر کلامی، تعاملات اجتماعی و فعالیت‌های مربوط به بازی، مشکل دارند. این اختلال، ارتباط با دیگران و دنیای خارج را برای آنان دشوار می‌سازد. در بعضی موارد رفتارهای خودآزارانه و پرخاشگری نیز دیده می‌شود. اما بیشتر ما درکی از جهان یک بیمار اوتیستی نداریم. حتا شاید ندانیم بیشتر بیماران اوتیستی استعدادهای بی نظیری به ویژه در هنر دارند.
    مدرسه کلاب
    مرسی سارینا جون

    دقیقا همین طوره چون اونا دنیارو جور خاص دیگه ای میبینن و به تصویر کشیدن و یا به نت درآوردن اون احساسات و دیگاه می تونه شگفتی خلق کنه
  • avatar
    بهناز لطیفی
    کاربر فعال|153 سپاس شده|533 پست
    ۱۰:۵۶ ۱۳۹۳/۸/۱۹
    اوتیسم چیست؟
    اوتیسم يک بيماري نيست بلکه يک اختلال رشد در عملکرد مغز است.فراد اتيستيک سه نوع علامت را از خود بروز میدهد:
    - روابط اجتماعي ضعيف،
    - مشکلاتي در ارتباط کلامي و غيرکلامي
    -و نيز علائق و فعاليتهاي محدود
    اين علائم در سه سال اول زندگي بروز مي کند و به نظر مي رسد که در سرتاسر زندگي ادامه پيدا مي کند. اگرچه داروي خاصي براي درمان اوتیسم وجود ندارد، وليکن شروع زودتر آموزش، ضروري است چرا که ممکن است موجب بهبودي رشد اجتماعي و کاهش رفتارهاي نامطلوب گردد. و احتمال دارد افراد اوتیسم بتوانند زندگي نرمالي داشته باشند.
    نسبت پسرهاي اوتیسم 4 برابربيشتر از دخترها است و اين اختلال بين تمام نژادها وهمه طبقات جهان، با شدت متفاوت به چشم مي خورد.
    چندين نشانه هایی مانند خودآزاري و رفتارهاي پرخاشگرانه. اين رفتارها ممکن است طولاني مدت باشند و اين ثابت مي کند که تغيير اين گونه رفتارها کار مشکلي است و لذا از سوي افرادي که با او زندگي مي کنند و درمانگران و مربيان آموزشي او تلاش مضاعفي را مي طلبد. فرمهاي خيلي خفيف آن، مشابه يک اختلال شخصيتي همراه با ناتواني در يادگيري است.
    معیارهای تشخیصی برای اوتیسم:
    ناتوانی در بازيهاي اجتماعي و تخيلي
    ناتوانی آنها در دوست يابي .
    ناتوانی در شروع يا ادامه مکالمه .
    داراي حرکات کليشه اي ، تکراري و زبان غيرمعمول مي باشند.
    به چيزهايي ( الگوهاي محدود ) که مورد علاقه شان است به طور غيرعادي توجه مي کنند.
    علاقمندی در روزمرگی و یکنواختی
    به قسمتهايي از اشيا دل مشغولي دارند.
  • avatar
    صدف .ع
    کاربر یک ستاره ⋆|721 سپاس شده|1117 پست
    ۱۶:۵۴ ۱۳۹۳/۸/۲۷
  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
مدرسه یاب
استان :
شهر :
منطقه :
محدوده(اختیاری) :
مقطع تحصیلی :
نوع مدرسه :
جنسیت :
نام مدرسه :
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این بخش
آخرین پست های این تالار
پیش دبستان و دبستان غیردولتی پسرانه پویش - منطقه 6 تهران
مادایران، نماد اطمینان
تبلیغات
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به اين سايت (مدرسه کلوب ) میباشد و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است © Copyright 2019 - MadresehClub.com