خانه
آخرین پست تاپیک : ۱۲:۲۸ ۱۳۹۶/۴/۷
30530 بازدید

بازگشایی مدارس

  • avatar
    کاربر فعال|225 سپاس شده|492 پست
    ۱۶:۳۵ ۱۳۹۳/۶/۱۵
    به مناسبت بازگشایی مدارس

    چطور در یک جای جدید احساس راحتی بکنیم؟



    حضور در محیط های جدید مثل مدرسه جدید یا رسیدن به شهر غریب موقع سفر کردن  گاهی می تونه ترسناک و ناخوشایند باشه. غریبه بودن حس راحتی قدیم رو نداره, اما میتونه چیزهای زیادی بهمون یاد بده. چرا اینجور فرصت ها رو به یکی از خاطره انگیز اوقات زندگیمون تبدیل نمی کنیم؟

    برای این کار کافیه نکات زیر رو رعایت کنید.



    1.در زمان بازگشایی مدارس سعی کنید اعتماد به نفس داشته باشید. جمله هایی مثل :نه ،من نمی تونم ،رو با جملاتی مثل :بله، من می تونم و انجامش می دم ،جایگزین کنید.



    2.در زمان بازگشایی مدارس سعی کنید سعی کنید سریعا دوست پیدا کنید. دوستها  کمک می کنند که بتونین سریعتر خودتون رو با محیط و شرایط جدید وفق بدید.



    3. از همان آغاز بازگشایی مدرسه (روز اول مدرسه) آدم های مناسب رو شناسایی کنید. با آدم های خوبی که سعی  می کنن با شما دوست شن  صمیمانه و مودبانه رفتار کنید.



    4.در زمان بازگشایی مدارس سعی کنید به هر کسی اهمیت ندین. اگر انسان هایی تلاش می کنن سخت گیر باشند، سعی کنید که اونهارو نادیده بگیرید.



    5.در زمان بازگشایی مدارس سعی کنید وقتی در مکانی تازه وارد هستید،سعی کنید خودتون باشید. خودتون رو به چیزی که نیستید وانمود نکنید. وانمود کردن به اینکه کسی دیگه ای هستین کار سختیه، و این رو هم در نظر بگیرید که بالاحره باید خود واقعی تون رو یاد بگیرید.



    6.در آغاز شروع مدرسه سعی کنید فعالیت هایی که در گذشته و در مکان قدیمی انجام میدادید رو متوقف نکنید. فعالیت های مفرح و خوبی رو که انجام میدادید ادامه بدید تا احساس راحتیه بیشتری بکنید.

    7.در محیط های جدید خوب و مودب باشید. سعی کنید در دیدار های اول تاثیر خوبی بر انسان ها بگذارید. این باعث می شه که زودتر جا بیافتید و زودتر بتونید دوست پیدا کنید.






    به مناسبت بازگشایی مدارس
  • avatar
    نسترن123
    کاربر جدید|4 سپاس شده|82 پست
    ۱۶:۱۷ ۱۳۹۶/۳/۳۰
    کمک والدین

    مدرسه در روزهای اول برای کودکی که تمام وقت خود را به بازی و استراحت می گذرانده ممکن است خسته کننده باشد. به همین دلیل چند هفته طول می کشد تا او به وضعیت جدید خو بگیرد. شاید به علت همین خستگی باشد که بعضی دانش آموزان وقتی به خانه می آیند کارهای دور از انتظاری انجام می دهند. برخورد آرام و مهربانانه والدین می تواند کمک فراوانی در سازش دادن کودک با وضعیت جدید داشته باشد.
    مشارکت خانواده ها در تعلیم و تربیت

    غالبا خانواده ها می پندارند که اگر فرزند خود را روانه مدرسه کنند وظیفه تعلیمی و تربیتی خود را نسبت به وی انجام داده اند و دیگر نیاز به مشارکت جدّی آنها نیست. حال آن که هم در زمینه آموزش و هم از جنبه تربیت نیاز جدی به مشارکت آنها با اولیای مدرسه هست. مدرسه هرگز به تنهایی نمی تواند از عهده آموزش و پرورش دانش آموزان برآید و همه کمبودها را جبران نماید. بنابراین نمی توان از خانواده و واحدهای دیگر غیر از مدرسه سلب مسئولیت کرد و بار سنگین تعلیم و تربیت را تنها بر دوش معلمان و اولیای مدرسه نهاد.
    خانه و مدرسه، مکمّل یکدیگر

    سال های آغازین تحصیل دوران بسیار حسّاسی است. در این دوران خانه و مدرسه هریک نقش ویژه دارند. روابط در خانه فردی تر و عاطفی تر، در مدرسه جمعی تر و منطقی تر است؛ از این رو این دو محیط یعنی خانه و مدرسه از لحاظ فراهم آوردن زمینه های لازم برای رشد کودک مکمّل یکدیگرند و باید همدیگر را یاری کنند. لذا همکاری پدر و مادر با معلمان و اولیای مدرسه اهمیت ویژه ای دارد. تحقیقات نشان داده است در مدارسی که والدین با اولیای مدرسه کم تر ارتباط داشته اند دانش آموزان مشکلات رفتاری بیشتری داشته اند. رابطه معلّم و دانش آموز

    تنها فردی که غیر از والدین بر شخصیّت کودک بیش از همه اثر می گذارد، معلم است. اوست که لااقل در طول یک سال تحصیلی یا بیشتر با شاگردان خود تماس دائم دارد و می تواند توانایی ذهنی و نوع علایق یا مشکلات رشدی کودک را مشاهده کند. هم اوست که فرصت پرورش حس کنج کاوی طبیعی کودک را دارد و می تواند درک ذهنی وی را تحریک نماید. آموزگاری که رفتارش با یک یک شاگردان گرم و صمیمانه نیست، هم در کار راهنمایی و هم در وظیفه تدریس خود با شکست روبه رو می شود. راهنمایی و تدریس مؤثّر هنگامی برای معلم امکان پذیر است که روابط دوستانه، کاری و سازنده ای میان او و شاگردان به وجود آید و معلم اطلاعات مورد لزوم درباره دانش آموزان را در اختیار داشته باشد.
    برقراری ارتباط عاطفی

    مسؤولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش علاوه بر تلاش هایی که برای آموزش و رشد ذهنی دانش آموزان انجام می دهد باید به خصوصیّات عاطفی کودکان و آثار آن بر وضعیت تحصیلی و رفتاری آنان نیز توجّه داشته باشد. اگر معلّم و مربّی با کودک و نوجوان ارتباط عاطفی خوبی برقرار کنند و سعی در درک عواطف آنان داشته باشند، در امر آموزش هم موفّق تر خواهند بود. عواطف کودکان و نوجوانان هم بخشی از شخصیّت آنان و محتاج رشد و هدایت است، و هم ابزاری است قوی برای نفوذ معلّم و مربّی به دنیای روحی دانش آموز.
  • avatar
    کیان اسدی
    کاربر جدید|0 سپاس شده|12 پست
    ۱۲:۲۸ ۱۳۹۶/۴/۷
    مدرسه کلوب
    آرام نامی .. : 
    مدرسه کلوب
    anahita ghafouri : 

    کدوم مدرسه س اینجا؟
    مدرسه کلوب
    مدرسه باقرالعلوم منطقه 14 تهران هست.
    آدرس مدرسه باقرالعلوم : اتوبان آهنگ نبرد جنوبی بلوار کوثر بعد از بازار گل
    مدرسه کلوب

    یعنی آرام جان توی منطقه 14 هم شعبه دارن ؟ چون من یه مدرسه توی منطقه 5 میشناسم که مجتمع پسرانه است اسمشم باقرالعلومه

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
مدرسه یاب
استان :
شهر :
منطقه :
محدوده(اختیاری) :
مقطع تحصیلی :
نوع مدرسه :
جنسیت :
نام مدرسه :
موضوع قبل
زیربخش
موضوع بعد
آخرین پست های این بخش
آخرین پست های این تالار
مادایران، نماد اطمینان
تبلیغات
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به اين سايت (مدرسه کلوب ) میباشد و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است © Copyright 2018 - MadresehClub.com