خانه
ورود اعضا
آخرین پست تاپیک : ۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۷
33 بازدید

دانلود نقشه راه دانشجویان

  • avatar
    کاربر جدید|0 سپاس شده|23 پست
    ۲۲:۰۹ ۱۳۹۷/۸/۱۷

    نقشه راه دانشجویان

    فرمت فایل word و قابل ویرایش

    تعداد صفحات فایل 11 صفحه

    شرح مختصر فایل

    مقدمه

    (مهارت اموزان محترم، قسمت مقدمه را به همین شکل حفظ کرده و تغییر ندهند)

    امروزه نظام تعلیم و تربیت هر جامعه زیربنای توسعه ی اجتماعی،اقتصادی،سیاسی و فرهنگی آن جامعه به شمار می رود و بررسی عوامل ترقی جوامع پیشرفته نشان می دهد همه ی این کشورها از آموزش و پرورش توانمند، موثر و کارآمدی برخوردارند.(سیف،1380).

    آموزش در عصر حاضر به شکل حیرت افزا دچار تغییر شده و به سبک مدرنیته پیش می رود و با شکل سنتی و کلیشه ای سنوات گذشته تفاوت چشمگیری کرده است به گونه ای که افرادی که از این سبک جدید محروم مانده اند قادر نخواهند بود پویایی و ترقی خود را به صورت مطلوب ادامه دهند و این معلم است که به عنوان عامل اصلی پیشرفت، موتور توسعه جامعه را شعله ور نگه می داردبنابراین تربیت معلمان یکی از عمده ترین مسائل پیش رو آموزش و پرورش در قرن 21 است که هدف از آن بهسازی آموزش برای دانش آموزان عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

    در به وجود آمدن نظام آموزشی موفق و کارآمد عوامل متعددی دخیل هستند که معلمان یکی از مهم ترین آن ها  محسوب می شوند. لذا وجود معلمانی خلاق،بصیر و آگاه نه تنها سبب پرورش و تربیت مطلوب دانش آموزان می شوند بلکه موجبات رشد و تعالی نظام آموزش و پرورش و جامعه را فراهم می آورند.با توجه به این نکته که امروزه تجدد به عنوان معیار زندگی مدرنیته، در تمام شئون زندگی جایگاه یافته است به گونه ای که رسیدن به موفقیت را وابسته به خود کرده است آموزش و پرورش به عنوان یک نهاد مهم و موثر بر کشور این ویژگی و خصوصیت را در خود نهادینه می کند تا از این طریق بتواند متناسب با جهان امروزی به پیشرفت و توسعه خود ادامه داده و از سایر ملل عقب نماند و همواره از مقبولیت و محبوبیت عمومی برخوردار باشد و معلمان به عنوان پرچم داران این نهاد، باید با استفاده از امکانات و تکنولوژی روز به تعلیم و تربیت مبادرت ورزند تا از این طریق بتوانند به آموزش هدفمند و مقارن با جهان مدرن بپردازند و دانش آموزان را برای زندگی و پیشرفت امروزی آماده نمایند.

    تأثیر معلم و شخصیت او بر دانش آموزان و جامعه و پیشرفت آن دو قابل انکار نیست و به هماناندازه که دانش و تجربیات  و مهارت های آموزشی معلم مهم می باشد، منش و شخصیت او حائز اهمیت است حتی برخی از مشخصه های ظاهری معلم مانند کیفیت و نحوه ی لباس پوشیدن و آراستگی او که تا حدودی بازتاب شخصیت اوست مورد توجه دانش آموزان قرار می گیرد و نهایتا بر رفتار و سرعت و کیفیت یادگیری آنان موثر واقع می شود در بعضی از موارد به دلیل عدم تناسب روش تدریس معلم با شخصیتش نه تنها فعالیت های وی موثر واقع نمی شود بلکه سبب هدر رفتن وقت،هزینه و انرژی طرفین در فرایند تدریس می شود و سرنوشت و آینده ی دانش آموزان و جامعه را دچار اختلال می کند.بنابراین حساسیت شغل معلمی به توازن حساسیت آینده دانش آموزان و جامعه است چرا که دانش آموزان موتور و نیروی محرکه جامعه هستند که پویایی و نوآوری و تعالی جامعه را رقم می زنند.

    امروزه نظام تعلیم و تربیت معلمانی را می خواهد که چند بعدی باشند به این معنا که معلم باید علاوه بر تسلط و تبحر در مطالب آموزشی از ویژگی های خاصی برخوردار باشد تا بتنواند متناسب با رشد و پیشرفت تکنولوژی نیاز های دانش آموزان را برطرف کرده و آن ها را برای زندگی در جامعه ای که دائما در حال تحول است آماده نماید و این مهم فراهم نمی شود مگر اینکه معلم علاوه بر مهارت های دانشی از توانایی ها و خصوصیات مبرم زمانه برخوردار باشد.لذا حرفه ی معلمی دیگر فقط با کسب دانش تحقق نمی یابد بلکه معلمی، حرفه ای است که هر آن چه دانش آموز و زندگی او به آن نیاز دارد را باید دارا باشد تا بتواند موفق و مفید واقع شود و به معلم حرفه ای و ایده آل نایل آید.

    اساسا هدف از شغل شریف و مهم معلمی پرورش و بارورکردن کودکان برای ایفای نقش موثر خود در زندگی است که این نقش می تواند به صورت فردی یا اجتماعی باشد لذا معلم باید دانش آموزان را در زمینه های مختلف فردی و جمعی آماده نماید معلم باید همراه سواد خوانداری، سواد رفتاری و سواد رسانه ای را به دانش آموزان آموزش دهد و در عین حالی که به تشکیل شخصیت دانش آموز می پردازد امید و اعتماد به نفس را به او القا نماید و دانش آموزان را از تحجر و تجدد های پوچ و بی مغز زمانه مسون دارد و آن ها را به فکر و کنجکاوی سوق دهد و شهروندانی مطلوب و کارآمد پرورش دهد که با پایبندی به ارزش ها و آموزه های معنوی و رعایت حقوق جمعی و برخورداری از روحیه کار و خستگی ناپذیری وحس تعهدو مسئولیت پذیری بستر رشد و پیشرفت جامعه را پی ریزی کنند.

    در پژوهش عابدی(1382) سطوح سه گانه آرمانی، رسمی و تجربه شده برنامه درسی تربیت معلم را مورد بررسی قرار داده و مجموعه توانایی ضروری تدریس را در چهار مقوله کلی جلب و حفظ توجه،ارائه درس، ارزشیابی و کلاس داری دسته بندی کرده است و نتایج بررسی برنامه های تربیت معلم نشان داد که کتب تربیتی به صورت گذرا به مواردی از مهارت های تدریس  اشاره کرده است و فارغ التحصیلان آن مراکز به دلیل ضعف برنامه و کتب درسی و سایر شرایط به مرحله اجرا در نیامدند.

    در پژوهش مرتضی طاهری و همکاران(1392)با موضوع کاوش فرآیند توسعه حرفه ای معلمان در مراکز تربیت معلم ضمن مصاحبه فردی با 11 نفر از مدرسان و مدیران با 5 گروه از معلمان دوره ابتدایی و راهنمایی این مراکز مصاحبه گروه های کانونی به عمل آمد و در آخر راهبرد هایی برای بهبود فرآیند توسعه حرفه ای معلمان در مراکز تربیت معلم ارائه شده است.

    هدف از این پروژه این است که بدانم از میان دروس و واحد های آموزشی های ارائه شده و همچنین کارگاه های آموزشیتاکنون چه مطالبی را یاد گرفتم و دریافت هایم از واحد های گذرانده چه بوده است هم چنین آگاهی یافتن از وضعیت یک معلم حرفه ای در شرایط ایده آل و اینکه من موجود با یک معلم حرفه ای چه مقدار فاصله دارد و در آخر هم روشن کنم برای اینکه به یک معلم حرفه ای تبدیل شوم چه تغییرات و توانایی هایی را باید در خود به وجود بیاورم.

    لینک دانلود فایل

    https://drsifile.com/downloads/%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d9%86%d9%82%d8%b4%d9%87-%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4%d8%ac%d9%88/

  • برای شرکت در مباحث تبادل نظر باید ابتدا در سایت  ثبت نام  کرده، سپس نام کاربری و کلمه عبور خود را وارد نمایید؛    (Log In) کنید.
مدرسه یاب
استان :
شهر :
منطقه :
محدوده(اختیاری) :
مقطع تحصیلی :
نوع مدرسه :
جنسیت :
نام مدرسه :
موضوع قبل
موضوع بعد
آخرین پست های این بخش
آخرین پست های این تالار
مادایران، نماد اطمینان
تبلیغات
تمامی حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ و متعلق به اين سايت (مدرسه کلوب ) میباشد و استفاده از مطالب با ذکر و درج لینک منبع بلامانع است © Copyright 2018 - MadresehClub.com